Co si pod ním představit?
Pohyblivý grafický design nebo jen pohyblivý design používá principy grafického designu v kontextu filmové tvorby, video produkce nebo jiných časově se vyvíjejících vizuálních médií pomocí animací nebo jiných filmových a digitálních technik. Tato umělecká forma se vyvíjí už desítky let a postupem času pokročila v technické propracovanosti. Mezi příklady můžeme uvést kinetickou typografii a grafiku používanou ve filmových a televizních znělkách nebo rotující loga. Mimo filmového průmyslu, reklamy, marketingu nebo brandingu, se pohyblivý design používá v oblasti softwaru, designu uživatelského rozhraní PC, vývoje videoher a dalších oborů. Pohyblivý grafický design dosáhl širokého využití a našel své místo i v umělecké tvorbě.
Pohyblivá grafika má různé formy, může být pouze animovaná nebo postavena na natočeném videu či fotografii. Může být i kombinací různých technik, tak jsou tvořeny příkladně vizualizace různých informací, rozpohybované ikony, ilustrace a text používaný k doplnění porozumění obsahu, který divákům chceme sdělit.
V kontextu marketingu existují tři primární typy pohyblivé grafiky
- Vysvětlující pohyblivá grafika: snaží se objasnit produkt, proces nebo koncept
- Emotivní pohyblivá grafika: snaží se vyvolat konkrétní emocionální odezvu v publiku
- Propagační pohyblivá grafika: používá se ke zvýšení povědomí o službě, produktu nebo iniciativě
Kontakt: trikfilm@osu.cz
©2020 všechna práva vyhrazena